دانشگاه آزاد اسلامی
واحد تهران جنوب
دانشكده تحصیلات تكمیلی
“M.S.C” پایان نامه برای دریافت درجه كارشناسی ارشد
مهندسی برق- قدرت
عنوان:
برنامه ریزی تغییرات در سیستم قدرت تجدید ساختار شده
برای رعایت حریم خصوصی اسامی استاد راهنما،استاد مشاور و نگارنده درج نمی شود
تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
چكیده
برنامه ریزی تعمیرات یكی از مسائل كلیدی در سیستم قدرت تجدید ساختار شده می باشد. در این تحقیق برنامه ریزی تعمیرات در سیستمی مبتنی بر ISO و PX و بر پایه الگوریتم ژنتیك به انجام رسیده است . ابتدا گروه های شركت كننده در بازار به سه گروه شركت های تولیدی، شر كت شبكه و اجتماع تقسیم شده و تابع هدف هر كدام در برنامه ریزی تعمیرات بررسی شده است . در نهایت با روش تئوری وزن دهی میانگین یك تابع هدف برای ایجاد برنامه ریزی تعمیرات معرفی شده است با استفاده از این تابع هدف در روشی بر پایه الگوریتم ژنتیك برنامه ریزی تعمیر ات در یك شبكه IEEE-RTS با 32 واحد و پنج شركت تولیدی شبیه سازی شده است و در نهایت با استفاده از روش سعی و خطا ضرایب وزنی كه بهترین برنامه ریزی تعمیرات كه برای این شبكه ایجاد می نماید مشخص شده است.
پیشگفتار:
با توجه به اینكه ایجاد برنامه ریزی تعمیرات ب ر روی قابلیت اطمینان سیستم و اقتصاد شبكه تاثیر می گذارد ، انجام برنامه ریزی تعمیرات به لحاظ مدیریت و بهره برداری از شبكه در سیستم قدرت از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
برای ایجاد برنامه ریزی تعمیرات در سیستم تجدید ساختار شده به علت وجود رقابت در آن ، باید به طور همزمان به مسائل قابلیت اطمینان شبكه ، منافع اركان مختلف بازار و محدودیت های شبكه رسیدگی نمود ، این مهم باعث ایجاد پیچیدگی بیشتر مسئله برنامه ریزی تعمیرات در این سیستمها می شود.
با توجه به این مهم میتوان فصول مطرح شده در این پایان نامه را به صورت ذیل بیان نمود:
فصل اول دلایل لزوم وجود و انواع روشهای انجام تعمیرات را در سیستم قدرت مطرح می نماید.
فصل دوم ضمن بیان تاریخچه ای از سیستم های قدرت انحصاری و چگونگی پیدایش سیستم های تجدید ساختار شده ، اركان مختلف بازار را معرفی و در ادامه ویژگیهای بازار را در این سیستم شرح می دهد.
در فصل سوم پس از بر رسی عوامل موثر در ایجاد برنامه ریزی تعمیرات ،برخی از تحقیقات انجام شده در این زمینه را در سیستمهای انحصاری و تجدید ساختار شده معرفی می نمائیم . در گام بعدی به سراغ معرفی الگوریتم ژنتیك به عنوان روش به كار رفته در این تحقیق خواهیم پرداخت.
فصل چهارم به بررسی تئوری وزن دهی میانگین مطرح شده بوسیله آقای وانگ ، معرفی گروههای ذی نفع در ایجاد برنامه ریزی تعمیرات ، بیان توابع هدف هر كدام از این گروهها و در نهایت ایجاد تابع ی به عنوان تابع هدف با استفاده از تئوری وزن دهی میانگین به گونه ای كه تمامی اجزاء ذی نفع بازار را در رسیدن به اهدافشان یاری نماید خواهد پرداخت . پس از ایجاد تابع هدف روشی ابتكاری بر پایه الگوریتم ژنتیك برای بهینه سازی تابع هدف و ایجاد برنامه ریزی تعمیرات ایجاد میشود.
در فصل پنجم الگوریتم ژنتیك ایجاد شده را برروی یك شبكه IEEE-RTS با 32 واحد و 5 شرکت تولیدی بر پایه ISO پیاده نموده و به كمك روش سعی و خطا حالات مختلف ممكن برای ضرائب وزن تابع هدف ر ا ب ررسی و برن امه ریزی های تعمیرات و شرایط ی كه در نتیجه ایجاد این تغییرات در ضرائب وزن ایجاد می شود ر ا مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهیم. ودر انتها بهترین حالت ایجاد شده
برای ضرائب وزن معرفی و برنامه ریزی متناظر با این حالت ر ا به عنوان برنامه ریزی تعمیرات این سیستم مطرح می نمائیم.
فرم در حال بارگذاری ...