در دهه های متمادی ساختار برق به utility واحدهای عمودی مجتمع منحصر شده بود كه به این طریق توزیع انرژی به مصرف كننده ها با در نظر گرفتن محدودیتهای سرویس دهی، كنترل می شد. در این انحصار در هر utility كه اجزاء اصلی سیستم: تولید، انتقال و توزیع مدیریت می شد. هدف صنعت برق كه افزایش كیفیت با ارائه انرژی قابل اعتماد در نازلترین قیمت به مشتری است تأمین می شود. ایجاد یك محیط تجدید ساختار شده تضمین كننده رقابت است برای اینكه مشتری دارای حق انتخاب برای خرید از تغذیه كنندگان مختلف (تغذیه
فرآیند خرید برق از تولید كننده و فروش به مصرف كننده می باشد) را دارند.
ایجاد رقابت در utility مجتمع شده عمودی (utility مجتمع عمودی یك تشكیلاتی است كه تمام قسمتهای مختلف تولید، فروش و تحویل یك كالا یا یك سرویس را در خود جای داده است.) نیازمند مجزا سازی سرویسهای خرده فروشی در تولید و انتقال و توزیع است پس utility تولید انحصار طولانی تری نخواهند داشت، مشاغل كوچك در امضاء قرارداد برای خرید برق از منابع ارزانتر آزاد هستند و واحدها به تحویل یا گردش انرژی روی خطوط موجود به ازای یك هزینه ای كه با نرخ تحویل برق utility خودشان بدون هزینه های تولید برق یكسان می باشد متعهد خواهند شد. سیستم عمودی مجتمع شده دائماً براساس سیستم بازار كه در رقابت جهت جایگزینی روش تنظیم بهای برق می باشند تغییر می كند.
بعنوان یك نمونه از تجدید ساختار هایی مثل خطوط هواپیمایی و مخابرات راه دور، انتظار می رود كه تجدید ساختار صنعت برق موجب رسیدن به هدف مهمی همچون كاهش قیمت برق تولید شده برای تغذیه مشاغل كوچك و مصرف كننده ها شود. نرخ تولید برق با اعمال جبر بازار و رقابت بیشتر كاهش می یابد و این كار بوسیله ایجاد یك محیط عملكرد آزاد كه به مشتری امكان انتخاب تغذ یه كننده را بدهد، انجام خواهد شد. در این محیط مشتری ها امكان انتخاب میزان قابلیت اطمینان سرویس كه تعیین كننده كیفیت كالای تولیدی است را با توجه به مسائل اقتصادی دارد. اعمال رقابت باعث افزایش راندمان اقتصادی بوسیله گسترش افق جغرافیایی در عملكرد سیستم های انتقال و تولید متصل بهم می شود.
فرم در حال بارگذاری ...