:
مطالعات گوناگون در زمینه تبلیغات نشان میدهد كه مكانیسم های روانی در زمینه تبلیغات تجاری و سیاسی-عقیدتی و روابط عمومی متفاوت اند، زیرا تبلیغ یك كالا به مراتب ساده تر از تبلیغ یك فكر یا یك اندیشه است و به همان نسبت روشهای مورد استفاده از آن ها نیز با یكدیگر تفاوت دارند. تبلیغات میلیون ها انسان را كه به شیوههای مختلف زندگی میكنند از طریق وسایل ارتباطی مخاطب قرار میدهد، هدف اصلی تبلیغات نفوذ در رفتار افراد بشر نیست ،برای دست یابی به چنین هدفی مبلغی باید به عوامل موثر در طراز رفتن، افراد را بشناسد. این امر ممكن نمیشود مگر این كه از دانشهایی مانند مردم شناسی و جامعه شانسی و به ویژه روان شناسی ،روان شناسی اجتماعی كه در شناخت علل و چونگی رفتار افراد در جامعه هم نقش به سزایی دارند ، بهره بگیرد.
وقتی از تبلیغات سخن به میان می آید، بیشتر جنبهی سیاسی آن مطرح است ،زیرا تبلیغات یعنی تحت تاثیر قرار دادن افكار و حالات بسیاری از مردم در مورد مسائل جدلی وابسته به یك گروه یا جامعه در این جا تبلیغات از آموزش و پرورش كه با مسائل غیر جدلی سروكار دارد، جدا میگردد ،افزون بر این باید یادآورد شد كه همه فعالیت های مربوط به مسائل جدلی نیز در این تعریف نمیگنجد زیرا چنانچه هدف از این گونه فعالیت ها بیشتر روش ساختن بعضی مسائل باشد تا تغییر حالات و افكار نمی توان آن ها را تبلیغات نامید.
فلاحی، كیومرث ،اسكویی، عبدالله و همكاران (1384).
بیان مسئله :
چگونه از سلیقه و تنوع آن در میان كشورهای هدف مطلع شویم ؟
اطلاعات آماری از نقش تبلیغات با روشهای مختلف آن و تاثیر آن بر میزان فروش در آن كشورها بدست آورده جمع بندی و نتیجه گیری نمائیم.
چگونگی جلب اعتماد و نظر مردم كشورهای مختلف، اقوام و نژادهای مختلف را در كشورهای هدف بررسی نمائیم.
وضعیت اقتصادی و ملی چه تاثیری در نحوه خرید و میزان خرید مردم كشورهاش مختلف دارد ؟
چگونه از عواملی مانند شناخت مناسب از عوامل سیاسی، اجتماعی ،فرهنگی در افزایش میزان خرید و تاثیر گذاری تبلیغاتی در راستای این افزایش استفاده كنیم.
فرضیه :
بین میزان قیمت و فروش همبستگی مثبت وجود دارد.
بین رنگ و علاقه همبستگی وجود دارد.
بین میزان قیمت به كیفیت همبستگی وجود دارد.
بین میزان كیفیت به قیمت همبستگی وجود دارد.
بین میزان فروش و قیمت ارتباط وجود دارد.
بین میزان فروش و كیفیت ارتباط وجود دارد.
تعاریف عملیاتی :
تبلیغات : ارائه راهكارهای مناسب و اجرایی برای بیان خصوصیات، كیفیت و سایر موارد موضوع برای معرفی هر چه بهتر آن در سطح جامعه .
میزان فروش : بالا رفتن تاثیر درآمد از جانب ارائه ی بیشتر محصول در میان مصرف كنندگان یا بازار مصرف .
مفاهیم :
تعاریف نظری :
تبلیغات : از كلمه بلاغت می آید به معنای شیوایی كلام و بیان و یا انتخاب روشی برای مناسب ترین نوع بیان
( تبلیغات و بازاریابی فروش ).
تبلیغات راهی برای رساندن پیام به دیگران از طریق ایجاد روابطی به منظور تغییر و دگرگونی در بینش، تفكر، خواسته ها و رفتار میباشد كه برای رسیدن به این منظور باید مراحلی را پیمود زیرا نمی توان بدون طی كردن مراحل تكاملی ،اثرات تبلیغ را مشاهده كرد.
( از تبلیغات تجاری چه میدانیم ؟ ).
عبارت است از كوشش كم و بیش سیستماتیك كه هدف نهایی آن شكل و دادن فرم به عقاید، نگرش ها و رفتار مردم در جهت خاصی كه مورد نظر مبلغ است.
میزان فروش : مقدار كالایی كه به فروش می رسد.
( مدیریت خودشناسی ).
( تبلیغات و بازاریابی فروش ).
فروش مثل پرت كردن توپ به عده زادی از اشخاص متفاوت است و ادامه دادن بازی با آن كسانی كه توپ را پس می اندازند خواهد بود.
( فروش به خودی خود رخ نمیدهد ) .
محصول : آن چیز كه حاصل و نتیجه انجام فرایندی تولیدی یا مولد باشد.
( تبلیغات و بازاریابی فروش ) .
هرچیز كه بتوان به بازار جهت جلب توجه ،خرید، استفاده یا مصرف ارائه نمود و ممكن است خواسته یا نیازی را بتواند برآورده كند.
متغیرها :
محصول :كالایی كه به ازاء فعالیت ها و عملیات تولیدی هر موسسه یا كارخانه یا شركت و یا تفكری تولید شود محصول عملیاتی همان موجود میباشد.
(اثر تبلیغات بر میزان فروش محصولات )
متغیر مستقل :تبلیغات ( تلویزیونی )
متغیر وابسته : به میزان فروش ( ریال ،دلار )
تعدیل كننده :كیفیت محصولات و فرهنگ مردم – رنگ محصولات
هدف كلی :
- بالارفتن میزان فروش در بازار بین المللی
هدف جزئی :
- افزایش میزان فروش در كشورهای شرق آسیا
- افزایش میزان فروش در كشورهای جنوب شرقی آسیا
- افزایش میزان فروش در كشور خاورمیانه
- افزایش میزان فروش كشور شمال آفریقا
- افزایش میزان فروش در كشور عربی
- افزایش میزان فروش كشور فقیر آفریقایی
- افزایش میزان فروش كشور استرالیا و اقیانوسیه
- افزایش فروش كشور آمریكای شمالی
- افزایش میزان فروش كشور آمریكای لاتین
- افزایش میزان فروش كشور آمریكای جنوبی
- افزایش میزان فروش اروپای غربی
- افزایش میزان فروش اروپای شرقی
اهمیت و ضررت تحقیق :
تبلیغ راهی برای رساندن پیام به دیگران از طریق ایجاد روابطی به منظور تغییر و دگرگونی در بینش، تفكر، خواسته ها و رفتار میباشد. برای رسیدن به این منظور باید مراحلی را پیمود زیرا نمی توان بدون طی كردن مراحل تكاملی، اثرات تبلیغ را مشاهده كرد. مثل آگاهی دادن و اینكه مخاطب باید آگاهی را درك كند و آزمایش و … كه باید به نحو مطلوب از آن ها استفاده كرد.
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فرم در حال بارگذاری ...